mandag den 8. oktober 2012

Har verdens bedste udlejer..!!

Hr. Muhr er simpelthen sådan en flink mand! Fortalte ham i dag omkring kl. 12, at "die Fahrradkette ist kaput..!" og prøvede på mit utrænet tysk, at spørge, hvor jeg kunne købe en ny kæde eller hvor det nærmeste cykelværksted lå. 
Han svarede tilbage på tysk/østrigsk, at det skulle han nok tage sig af, jeg skulle ikke prøve at finde en ny kæde eller et værksted. "Fint nok", tænkte jeg og troede hele dagen i dag, at han selv ville skifte den. Da jeg kom hjem fra skole omkring kl. 17 mødte jeg russeren, som sagde, at jeg havde fået en ny cykel. Og ganske rigtig, der stod den fineste (pige)cykel til mig. Skyndte mig at købe en æske chokolade, som jeg gav ham i bytte for nøglen. 
Han forklarede mig, at kæden var kaput, styret kaput, gearene kaput - alles kaput..! Så derfor fik jeg en ny. Amen, hvis det ikke er en flink mand, så ved jeg ikke, hvad det så er. 



2 kommentarer:

  1. Hej Sofie eller blondine!

    Du forstår da også lige at snøre alt og alle med din charme - men skidt du har jo held med det. Man må sige, at du har det som en fisk i vandet.
    Jeg glæder mig hver dag til at komme hjem fra arbejde og læse på din blog. Det er en herlig fornøjelse for din gamle mor. Det er dog ikke den kattebluse jeg har købt, som du har sendt billede af - den er lidt smartere. Maria synes dog ikke om den! Knus og kram Mor

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, hvor er det dejligt, at I synes om bloggen. Håber at jeg kan blive ved med at holde det ved lige.
      Men ja, nogen gange har man bare lov til at være heldig! Det gør bare hverdagen lidt nemmere med en cykel. Det betyder at turen til skole kun tager 4 minutter istedet for 20 min..
      Far sendte godt en mail med et billede af din nye trøje og her er jeg altså på Marias side. Som Bedste ville have sagt det:"Den er mere sjælden end den er køn". Men så længe du er glad for den går det nok.

      Slet