torsdag den 4. oktober 2012

Dagens digt


Jeg savner dig


Mit savn er stort.
Du og jeg er bedste venner.
Men hvor er det trist,
når du ikke er i mine hænder.

Alle de andre sir,
At mit savn er underligt.
Men uden dig,
er mit liv så kummerligt.

Hvis du var her,
ville jeg synge dig en serenade.
Men hvor er du,
min kære remoulade..?



Har endnu ikke vist tegn på hjemve efter 3 uger i Østrig, men der er en ting som jeg savner, og det er remoulade..! Jeg indrømmer det gerne, jeg er en remoulade-pige. Ja, selvfølgelig kan man lave sin egen remoulade og der går nok ikke lang tid før at jeg kaster mig ud i det projekt, men et køleskab er bare ikke et rigtig køleskab uden remouladetuben. 
Ellers kan jeg stort set få alle de ting, som man normalt savner, når man er i udlandet som:
  • Rugbrød (her er det schwartbrot)
  • Havregryn
  • Rigtig smør
  • Kold mælk (det er dog ikke lykkes mig at finde end mælk med mindre end 0,9% fedt)
Selvom jeg er kommet til et større køkken, så savner jeg faktisk mit gamle køkken eller mine køkkenting. 
  • Jeg savner min foodprocessor..!! Her har vi kun et bitte rivejern, der er umenneskelig sløv. 
  • Jeg savner en ordentlig kniv. Her har vi kun urteknive. 
  • Jeg savner en pande der er større end 15 cm. Her har vi kun 2 pander men 20 gryder.
  • Jeg savner en ordentlig vægt. Den vi har giver kun udslag når det vejer over 300 gram. 
  • Jeg savner en elpisker. Men heldigvis er pigen fra Rusland ligesom mormor, hun har taget sin egen med!

Men skal kun bo her i 5 måneder, så jeg skal nok klare det uden alle disse ting. Det er straks en anden sag, når det kommer til remouladen.. Puha..!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar