mandag den 10. december 2012

Dagens indkøb

Har handlet rigtig stort ind i dag, for jeg skal lave dansk mad til 500 mennesker på onsdag. Her holder skolen nemlig International Fair, hvor de lande der har lyst, får et bord, en opslagsvæg, plastikservice og 60 euro til rådighed. Så det er ikke kun mig der skal lave mad til 500, men vi skal regne med at ca. 100 kommer forbi til en lille snack. Konceptet er, at man laver mad fra sit eget land, samt viser forskellige nationale traditioner som f.eks. en nationaldragt eller billeder af seværdigheder. 
Jeg tror ikke, at Danmark har nogen officiel nationaldragt. Overvejende at finde en klaphat, men det blev et for omfattende projekt. Men dansk mad er noget jeg meget nemmere kan finde ud af..!
Har haft SÅ mange ideer og elsker at planlægge arrangementer som disse, men jeg har også nogle begrænsninger. Vægten dur ikke rigtig, så det skulle være noget jeg kan lave ud fra øjemål. Jeg skal gå ca. 20 minutter fra hjemmet til skolen, så det må heller ikke være noget alt for besværligt at bære, eller noget der skal serveres varmt. Sidst men ikke mindst, skal jeg også kunne få fat i de rigtige råvarer. 
Jeg ville rigtig gerne lave ølkage, tarteletter, stegt flæsk, leverpostej, brunsviger, klejner, æbleflæsk, marinerede sild, brune kartofler, medister, marcipankål, gammeldags æblekage og alt muligt andet. Men synes ikke rigtig at disse retter kunne leve op til kravene. Så menuen blev i stedet for:
  • Frikadeller på rugbrød med rødbede
  • Fiskefrikadeller på rugbrød med remoulade 
  • Hindbærsnitter
  • Kringle 
Og ja, jeg bliver nødt til at ofre en remoulade på denne dag..! Har spist den anden, så skal virkelig fylde remo-lageret op, når jeg kommer til Danmark om 11 dage.. 
Udover maden har jeg kontaktet den danske ambassade i Wien, og de har sendt mig nogle flag og en masse brochure om Danmark. Jeg har også lavet nogle plakaterne samt billeder der skal hænges op. Tror at det bliver en rigtig sjov og god dag på onsdag, jeg glæder mig hvert fald helt vildt..!

MASSER AF RUGBRØD!!!

2 kommentarer:

  1. Ej, det lyder bare helt vildt fedt! Det er jo lige dig :) Det er næsten synd, at du ikke lige fik sættet med Karloines Kogebøger med, så havde de da virkelig kunne få dansk køkken-inspiration! Husk nu at bruge rigeligt med fløde og smør ;)

    Jeg kan forresten se ud fra William Iversens facebook, at han er startet på din linje på SDU... Så familien Iversen er åbenbart tosset med Odsense.

    Og så har jeg fået fortalt om en robot på Mars, der leder efter sin moder-station som ikke er der mere - total Wall-E! Men den kan du lige høre mere om, når du kommer hjem i julen. Har også nogle proteiner jeg skal vise dig.

    Kram fra søsteren

    SvarSlet
    Svar
    1. Har købt 750g smør, så de skal ikke være fedtforskrækket, når de kommer til det danske bord..!
      Har også set at William er startet på samme uddannelse som mig, men det er altså i Herning, ikke på SDU.. Så helt tosset med Odense er de nu ikke :)
      Glæder mig til at hører om Wall-E (Eeeevaaa..)og dine proteiner, når jeg rammer DK, som kun er om 9 dage..!

      Slet