søndag den 24. februar 2013

Søndagshygge

Jeg kan godt se, at der ikke er kommet mange billeder på bloggen her på det sidste. Men der er heller ikke så meget at tage billeder af her i Aylesbury. Det er bestemt en meget fin by, men har snakket lidt med nogle fra arbejdet, som kan fortælle, at Aylesbury er en industri by, både hvad angår landskabet og menneskerne her. Synes nu, at alle vi har mødt her har været så flinke og den opfattelse holder jeg mig til. 
Men de kan dog også fortælle, at man skal til de små byer for at opleve den rigtige britiske landidyl, som man kender fra Barnaby, Inspektør Frost og landsbyhospitalet. Her er vi mere over i et "Fint skal det være", både hvad angår Hyacinth og Onslow

Så når der ikke lige kan komme nogle billeder af fin natur eller idyllisk by, så må det blive af dagens hyggeprojekt - tomatboller og musliboller. Men det var nu ikke helt nemt at komme frem til det resultat. Jeg kunne ikke finde noget frisk gær i et ellers stort supermarked, så jeg måtte prøve at bruge tørgær for første gang. 
Da alle former for fibre er sparet væk i det købe-brød man kan få her, havde jeg virkelig glædet mig til at bage mit eget brød men lidt mere substans i. Men nej, her var udbuddet af mel meget begrænset. Jeg kunne måske finde 10 forskellige typer af hvedemel, men ikke engang grahamsmel kunne jeg få og  udbuddet af kerner/gryn var ikke eksisterende. Der var hvedemel, hvidt hvedemel, fint hvedemel, bagehvedemel, sovsehvedemel, selv-hævende hvedemel, meget stærkt hvedemel, super stærkt hvedemel osv. Kan virkelig godt mærke, at de ikke er et rugbrødsland her. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar