søndag den 10. februar 2013

Så gik den første uge

Og det har været en rigtig spændende uge..!
Vi er kommet på plads i lejligheden med alt fra internet til bagepapir, så nu kan vi få andet end sandwich til aftensmad. Lejligheden er rigtig dejlig, og vi er super glade for at bo her. Eszter har sit eget badeværelse inde på sit værelse og jeg har også mit eget, dog på den anden side af gangen. Vi har et rigtig stort og lækkert køkken med alt for meget plads. Så vi kan ikke være andet end super tilfredse. 
Vi bor ca. 20 minutter i bil fra mejeriet og har fået lavet en taxa ordning, hvor vi bliver hentet hver morgen og hver eftermiddag. Det er pt. vores eneste mulighed, men da Arla betaler noget af transportudgifterne, er det ikke så dyrt igen. 

I denne uge blev jeg også sat ind i det område, som jeg skal arbejde med den næste måneds tid. Jeg skal hjælpe Nicolai, som er Project Manager for Arla's IT Integration System. Han er også GMM'er og blev færdiguddannet sidste år. Det første stykke tid skal jeg hjælpe med planlægningen af alle Server skabene samt distributionen af elementerne i hvert skab. Det lyder måske ikke som noget, jeg har spidskompetencer inden for, men arbejder lige nu kun i et Excel-ark, og det kan jeg sagtens. Til forskel for semester projekt på SDU, så er det virkelig dejligt at vide, at her er der brug for din hjælp og dit arbejde  ender ikke bare i en rapport, men bliver brugt konstruktivt. 

Det har været den bedste start på et praktikforløb man kunne ønske sig, og jeg glæder mig virkelig til i morgen og resten af tiden her. En gang i næste uge skal vi til hovedkvarteret i Leeds (ca. 4 timer herfra), for at se, hvordan et mejeri fungerer. Derudover er der også et par møder og introduktion med forskellige Arla medarbejdere. Så på papiret lyder det som en spændende uge vi går i møde, og det tror jeg også at det bliver..!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar