mandag den 18. februar 2013

Slut på uge 2

Jeg kan slet ikke forstå at det nu er søndag igen, selvom vi kun skal starte på uge 3 i morgen, er det som om tiden er gået alt for stærkt. Det bekræfter også lidt min teori om, at jeg ikke kommer til at bruge bloggen så meget som jeg tidligere har gjort. Jeg når ikke at opleve så meget andet end arbejde i løbet af ugen og de sidste par weekender har vi brugt på at lære byen at kende. Men vil blive ved med at skrive en gang om ugen, måske ikke om noget synderligt interessant, men for i det mindste at vise lidt livstegn.

Denne uge har bestået af en del møder med forskellige Arla-folk eller nogen med tilknytning til Arla. Det er super interessant at se hvilket arbejde og koordinering på forskellige niveauer der skal til, for at få alle de mange projekter til at lykkes, som til sidst skal danne ramme for det nye mejeri.
Alle de folk der arbejder på ”kontoret” her i Aylesbury består næsten kun af Project Managers. Det er få som skal fortsætte med ledelse af den daglige drift, når mejeriet åbnes til oktober. Det betyder også, at der er frit spil, når det kommer til at tage en beslutning. Selvfølgelig bliver kompetente folk inden for det givne område adspurgt om deres erfaringer, men da dette mejeri er så moderne og højteknologisk, er mavefornemmelsen nogen gange det bedste redskab. Det giver også os praktikanter et kæmpe råderum, når det kommer til udførelen af vores opgaver. Vi får en problemstilling og en eller flere deadlines, og så forventer de at vi kan præsentere til den givne dato. Så når man som mig er blevet kastet ind i et område man ikke noget forstand på, så gælder det bare om at spørge så mange som muligt, og trække på alt den hjælp man kan. Men det har nu heller ikke været et problem, folk her er så utrolig flinke og hjælpsomme og vi føler begge (Eszter og jeg), at vi har fået den mest fantastiske start man kunne ønske sig.

Jeg er endnu ikke helt sikker på hvad næste uge bringer, en jeg håber at jeg får endnu flere små-opgaver så jeg har lidt mere at pusle med. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar