fredag den 30. november 2012

Jul i Steyr

Der kommer lige nogle billeder, som viser, hvordan de "juler" her i Steyr, og når det ikke er mørkt, så er mit kamera lidt mere samarbejdsvillig. 
Jeg havde min første eksamen i dag fra 14-15, som var skriftlig i hånden. Da jeg ikke har skrevet en skriftlig opgave/eksamen i hånden i ca. 3 år, var hele venstre arm nærmest i krampe, da jeg var færdig..! Eksamen gik fint, men hånden var fuldstændig ødelagt. Er ikke rigtig en stor fan af måden, de har eksamener på her.. 
Men efter eksamen valgte jeg at gå en lille omvej hjem, så jeg både kom forbi torvet og "Christkindl Markt". Det er et lille julemarked i parken, hvor man mest kan købe noget at spise & drikke, men også få juleting. 
Christkindl er gave-bringeren i Østrig men også "Lille Jesus". Hvad der er helt særligt for Steyr er, at Christkindl er en del af Steyr by, da der er lavet en statue af Christkindl i en af byens kirker (den får I at se i næste uge).
Derfor er Steyr også fuldstændig pakket med turister og østriger fra hele landet i juleweekenderne, da dette er "julebyen" over dem alle. Men der findes nu mange Christkindl Markt rundt omkring i Østrig og tror, at de er lige hyggelige alle sammen.. 














2 kommentarer:

  1. Ih, det ser hyggeligt ud!
    Jeg var inde i byen i går aftes med Ann-Janet og Simone. Vi skulle se juletæppet over strøget blive tændt. Så mødte jeg sørme Far Rytter og Mor Rytter :)
    Så nu er julen altså også kommet til Århus. Og der er så mange hyggelige boder i byen - de ligner ret meget dem på dine billeder.


    Håber eksamensresultatet bliver godt. Hvis du vil praktisere mere af håndskrevne eksamner, så bare kom til Science på Århus - det er de helt tosset med her nede :)

    Kram Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er også super hyggeligt..!
      Troede faktisk at juletæppet havde været tændt i noget tid, men det er vist den officielle start på julen i Århus, når det bliver tændt.
      Og hvor er det hyggeligt at du mødte Solbjerg-folket, det sker vist først for mig den 21. december.. ;)Men håber at jeg også kan komme til at opleve lidt at den århusianske jul. når jeg kommer hjem...

      Ang. eksam, så tæller den skriftlige del kun for 50% af den endelige karakter, så den er vist bestået..
      Men alle er vildt overrasket over, at jeg ikke har skriftlige eksamener derhjemme, men kun mundtlige.. Det er også lidt specialt, men synes klart det er den bedste eksamens form (i hver fald for mig)..!

      Slet