mandag den 12. november 2012

Salzburg - Tjek!

Vi havde en rigtig dejlig tur til Salzburg, det er en super hyggelig by som rummer rigtig mange museumsoplevelser og shoppemuligheder. Desværre havde vi kun 2 dage, så programmet var noget begrænset. Da vi også var i Salzburg udenfor sæson, var mange attraktioner lukket eller under renovation, men vi nød de ting vi fik set og oplevet. 
Meeen, det uheldige skete for mig lørdag. SD-kortet i mit kamera må have rykket sig løs, for da jeg ville tjekke mine billeder lørdag aften var hukommelsen tom og opdagede, at SD-kortet ikke sad korrekt i. Så havde ingen billeder fra lørdagen. Var uheldig igen søndag, da kameraet efter billede nr. 2 løb tør for strøm. Så har faktisk igenting at vise jer.
Men har allieret mig med nogen af de andre, som har lovet at give mig deres billeder. Så selvom det ikke er mine billeder, så var jeg der stadig!

Selvom det bliver uden farver, kan jeg i det mindste fortælle om, hvad vi lavet i vores weekend i Salzburg. Vi ankom ca. kl. 11.00 lørdag og efter en hurtig indkvartering og frokost, var vi på vej til fortet/slottet på toppen af bjerget i Salzburg. Man skulle tage en salgs elevator på skinner op til fortet, hvor der var den mest fantastiske udsigt. Vi så også diverse udstillinger på selve fortet, fik en kop kaffe og så valgte vi at gå på lidt by-vandring med sightseeing, inden vi tog tilbage til hotellet for at snuppe et hurtigt bad inden aftensmaden. 
Søndag startede vi med at tage på museet "Natural History", som er et museum, der inderholder ALT! Der var udstoppet dyr, udstilling af den menneskelige krop, sten, forsiler, guldsmykker, slanger, krybdyr, fisk, koraller,  Afrika, musik, motoriske udfordringer, hydraulik maskiner osv. Forstod ikke rigtig konceptet med museet, men vi endte med at bruge 3 timer derinde - lidt længere tid end jeg har planlagt, men det var super sjovt. 
Det betød, at vi kun kunne nå en ting mere søndag, da alt er lukket kl. 17 og valget stod mellem bryggeri museum eller Mozart museum... Meget svært valg for tørstige studerende!
Men det endte med bryggeri museet, hvor vi fik indblik i øllets historie og fremstilling samt 3 smagninger på forskelligt øl og et lille ølglas med hjem. Bestemt en god oplevelse..!
Det var det sidste vi nåede inden aftensmad og togtur hjem søndag, men vi var alle meget tilfredse med turen. Tror nu ikke, at jeg skal afsted igen lige forløbelig. Man bruger rigtig mange mentale og fysiske kræfter på at være en gruppe afsted, hvor dagene består af vandring frem og tilbage fra diverse attraktioner, som den givne by har at byde på. Så kan vist godt tillade mig selv at tage en lille lur i eftermiddag..!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar