søndag den 21. april 2013

Nyt inventar

Det er ved at blive månedsopdateringer i stedet for ugentlige herinde på bloggen. Men selvom der ikke er så meget aktivitet her, så betyder det bestemt ikke at der ikke sker noget.. 
I dag har vi (Eszter og jeg) indviet vores nyeste investering - bordfodbold..! Så nu er vi gået i skarp træning. Vores eneste problem er, at vejret er super lækkert for øjeblikket, så man har ikke lyst til at være så meget indenfor. Men vi klager ikke - godt vejr og bordfodbold, så er livet vist fuldkomment!


I denne er der sket en del. Udover nyt inventar så har Eszter fået besøg af to venner hjemmefra her i fredags. Jeg troede egentlig, at de kun skulle være her i en forlænget weekend og være i London det meste af tiden, men nej sådan skulle det ikke være. De skal være her i 10 dage og sove i vores lejlighed hver eneste dag. I morgen tager de ind til London og måske tager de afsted igen tirsdag også, men ellers skal de kun være her.. Jeg er bestemt blevet et mere rumligt menneske efter 5 måneder i Østrig, men kan mærke, at jeg lige skal trække vejret en ekstra gang og tælle til 10, når ens roommate giver sådan en invitation til nogen uden liiiige at hører mig, om det er okay først. 
Men nej, det skal nok blive hyggeligt (håber jeg).. 

Arbejdsmæssigt havde jeg mit første rigtige forretningsmøde i torsdags. Jeg havde arrangeret et møde med en salgsdame fra et firma der producere IP-telefoner til industrien. Det var superfedt og hun inviterede mig og to andre med til en Tog-konference, hvor firmaet har en stand, så vi kan se alle telefonerne de kan tilbyde. 
Efter 2,5 måned opleve jeg også at få min første "traditionelle" praktikant opgave. Jeg skulle oversætte 300 powerpoint slides fra dansk til engelsk om kemi og stål. Det var dog en valgfri opgave, men jeg havde tidligere bedt om noget mere at lave, så var vist selv ude om det.. Heldigvis var rigtige mange slides billeder, så er nu blevet færdig efter kun et par dages oversættelse. 
Men det er nu mærkeligt at tænke på, at over halvdelen af praktikforløbet er overstået. Jeg bliver stadig overrasket hver fredag over, at endnu en uge er gået. Men det betyder også, at der nu er under 2 uger til at jeg får besøg fra det danske. Uh, det glæder jeg mig til..!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar