torsdag den 13. juni 2013

Den Store Bagedyst

I går var vi 7 personer fra arbejdet, der havde bestemt at afholde Arla's første Bagedyst..! Eller, det var hvert fald den første her i Aylesbury og det var en fantastisk en af slagsen.. 
Vi var to dansker, to svensker og 3 englændere så det var ikke kun præmierne der var på spil, det var også den national stolthed. Og når den ene svensker får importeret frisk gær fra Sverige til konkurrencen, så er der ikke længere tale en simpel bagedyst - Det er Den Store Bagedyst..!!!

Mikael, min chef, er fra Odense så han skulle selvfølgelig bage brunsviger. Men da man ikke kan få frisk gær herover, valgte han helt at droppe gær. Han er en super dygtig chef og virkelig skarp på rigtig mange punkter, men lige inden for bagning har han vist et par udviklingspunkter eller tre. 
Men for at holde det inden for de nationale rammer lavede jeg kagen alle dansker elsker - Jordbærtærte..!
Dysten skulle ende med vindere, i dette tilfælde én vinder for bedst smag, én vinder for flotteste og én "vinder" for den med laveste score. 
Jeg løb af med titlen for den flotteste og den samlet højeste score.
(Hvem siger at det ikke handler om at vinde, selvfølgelig gør det det..!) 

Men det var simpelthen så hyggelig en eftermiddag og folk er altid glade, når der er kage på kontoret. Og jeg elsker at bage så vil helt klart prøve at skubbe på for flere arrangementer som dette. Hvis der er en undskyldning for at lave jordbærtærte igen, så nupper jeg den straks..!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar